Analiza danych dot. ruchu online

Podstawą skutecznej komunikacji i sprzedaży online są dane informujące o pracy witryny lub sklepu oraz o zachowaniach użytkowników.

Jeśli zastanawiasz się, jak pozyskiwać klientów lub sprzedawać online, zacznij od najważniejszych i najpewniejszych informacji. To one umożliwią właściwą ocenę, zidentyfikowanie obszarów do poprawy i wyłonienie priorytetów.

Chętnie się tym zajmiemy.

Raporty Google Analitics i Search Console

Praca z danymi empirycznymi to podstawa marketingu i współczesnej komunikacji. Właściwa realizacja strony lub sklepu zawsze obejmuje wdrożenie podstawowych narzędzi analitycznych. Bez tego nie będziesz w stanie ocenić sytuacji i wyciągnąć właściwych wniosków. Nie musisz się na tym znać ani tym zajmować, koniecznie jednak zatroszcz się o to, by Twoje nowe miejsce w sieci zbierało takie informacje już od samego początku.

Czy potrzebuję analizy danych?

Dobre pytanie. Tak. Obecność online wiąże się z zaangażowaniem czasu i pieniędzy, bez analizy danych nie dowiesz się, jakie są reakcje potencjalnych klientów. Nie stwierdzisz także, czy ktoś odwiedza Twoją witrynę i jak często. To dzięki analizie danych można stwierdzić, na jakim etapie rozwoju znajduje się dany projekt i w jakim stopniu realizuje zakładane cele. Sprawdzisz także, jakie działania są naprawdę potrzebne.

Często kwestia ta pojawia się dopiero wraz z pytaniem, dlaczego moja strona (lub sklep) nie przynosi spodziewanych efektów? Pełnej odpowiedzi udzielić można tylko na podstawie informacji dotyczących widoczności i ruchu organicznego z wyszukiwarki oraz danych informujących o zachowaniach faktycznych użytkowników strony bądź sklepu.

Co otrzymam dzięki analizie ruchu online?

Dobrze przeprowadzona analiza obejmuje trzy elementy. Pierwszy: cele stawiane danemu projektowi. Tylko tak można oceniać stopień ich realizacji. Drugi: informacje zastane, gromadzone przez narzędzia. Trzeci: wyłonienie wskaźników kluczowych dla oceny celów i sformułowanie wniosków, rekomendacji.

Jeśli do tego zadania zaangażujesz nasz, otrzymasz raport przedstawiający kluczowe informacje wraz z omówieniem i zaleceniami. Raport zawiera zawsze konieczne objaśnienia omawianych wskaźników, tak by Klient mógł wyrobić sobie jak najpełniejszą perspektywę. Opracujemy także dane, na podstawie których przygotowaliśmy raport. Jeśli chcesz, możesz je przeanalizować samodzielnie. Jeśli chcesz, po przekazaniu raportu i danych możemy umówić się na rozmowę online, tak by przedyskutować sytuację i praktyczne wnioski. Możesz wtedy zapytać o szczegóły.

Raport dot. wyników ruchu i sprzedaży online

Jakich mogę spodziewać się efektów?

To zależy od charakteru zmian, jakie należy wprowadzić, a także od sposobu ich realizacji. Jeśli chcesz, możesz w tym zakresie skorzystać z naszego zaangażowania. Po wprowadzeniu zmian możesz nam także zlecić sprawdzenie skutków. Ta usługa będzie kosztowała mniej, bo dane wyjściowe już przeanalizowaliśmy.

Sednem sprawy są informacje umożliwiające podjęcie trafniejszych i pewniejszych decyzji. Nikt nie chce tracić czasu i pieniędzy na działania podejmowane w ciemno, które mogą całkowicie rozmijać się z faktycznymi potrzebami. Żeby określić, co naprawdę warto zrobić, należy uchwycić związek między celami, poszczególnymi aspektami strony/sklepu i widocznością w wyszukiwarce a zachowaniami użytkowników.

Dostanę coś ekstra?

Analizując dane zawsze zerkniemy na aspekty techniczne i wydajność witryny. To kwestie wpływające na faktyczną widoczność, zachowania użytkowników i realizację wyznaczonych celów. W tej samej cenie otrzymasz podstawowe informacje wchodzące w zakres audytu technicznego. Dlaczego? Bez tego formułowane wnioski byłyby wadliwe.

Poza tym, po prostu chcemy, by strony naszych Klientów były wartościowe, szybkie i cieszyły się uznaniem użytkowników.

Ile to kosztuje?

W przypadku stron internetowych cena usługi zaczyna się od 300 zł brutto, a sklepów – od 450 zł brutto. Koszt zależy od wielkości serwisu bądź sklepu, jego złożoności, zakresu czasowego danych do analizy. Ogólnie, w przypadku sklepów online analiza obejmuje więcej aspektów. Usługę wycenimy szybko, wystarczy, że do nas zadzwonisz i przedstawisz sytuację.

Prowadzę sklep, analizujecie także dane sprzedażowe?

Tak, chętnie uwzględnimy je w raporcie. Prowadząc sprzedaż online potrzebujesz konkretnych informacji o źródłach i charakterze ruchu, a także tych dot. liczby klientów nowych i powracających, popularności produktów, cykliczności zakupów, porzuconych koszyków itd.