Copywriting

Lubimy pracę nad różnymi typami treści, także te bardziej specjalistyczne zlecenia. Wierzymy w jakość, bo tylko ona umożliwia skuteczną komunikację. Życie jest zbyt krótkie na czytanie słabych książek i marnych stron internetowych.

Copywriting i webwriting

W przypadku małych biznesów treść jest najczęściej pomijanym aspektem komunikacji. Niestety, zła treść po prostu nie ma żadnego sensu. Po co prowadzić bloga, jeśli wpisy nie są czytane? Po co rywalizować o pozycje w wyszukiwarce, jeśli użytkownicy nie przechodzą do Twojej strony lub sklepu? Albo po prostu szybko z niej wychodzą? Treść jest równie ważna jak wygląd i szybkość strony. To po prostu różne aspekty tej samej kwestii.

Co możecie dla mnie napisać?

Możemy przygotować treści na podstrony, artykuły, poradniki, teksty do linkbuildingu i publikacji promocyjnych. Możemy także opracować opisy produktów i kategorii dla sklepu internetowego.

Ile kosztuje copywriting?

Cena zależy od rodzaju, długości i charakteru materiału. Rozliczamy się za 1 000 znaków ze spacjami (zzs). Szacunkowo, często tworzymy treści, których ceny lokuje się na skali od 40 do 90 zł za tysiąc znaków ze spacjami.

Robicie copywriting SEO?

Tak. Wszystkie treści publikowane online powinny powstawać z myślą o człowieku, równocześnie ułatwiając ich „zrozumienie” i ocenę przez algorytmy wyszukiwarek. To właściwa praktyka. Pod tym względem każdy tekst powinien być „zoptymalizowany pod SEO”. Obejmuje to kwestie, nad którymi natrudzić powinien się autor, jak i te, które przypadną administratorowi strony, odpowiedzialnemu za publikację. To, ile nad optymalizacją „pod SEO” natrudzi się copywriter zależy od charakteru i przeznaczenia treści. Inaczej wyglądać będzie tekst „pod zaplecze”, inaczej ogólny wpis na blogu, a jeszcze inaczej artykuł tematyczny. Dlatego też cena zależy od charakteru i długości zamawianej treści.

Mam już treści, wymagają tylko uwagi…

Możemy je zredagować. Na czym to polega? Opracujemy materiał językowo i merytorycznie. Zadbamy o to, by jak najlepiej spełniał wymogi konkretnego typu publikacji (w komunikacji online, tak jak w tradycyjnym dziennikarstwie, istnieją konkretne gatunki tekstów o koniecznych cechach i konwencjach).

Ile kosztuje redakcja?

Cena redakcji kształtuje się od 20 zł / 1000 zzs. Dlaczego tak drogo? Bo czas to pieniądz. Na to, ile należy poświęcić czasu wpływa długość, jakość i tematyka materiału. Im niższa jakość merytoryczna i językowa treści, tym wyższa cena, bo tym więcej trzeba się natrudzić.

copywriting seo

Jak sprawdzić, czy to mi się w ogóle opłaca?

Zleć przygotowanie lub redakcję 2-3 tekstów i oceń efekty. Postaw się w roli potencjalnego czytelnika / użytkownika witryny.

Czy materiał posiada jasną strukturę? Czy tytuł, lead i inne elementy dobrze oddają jego treść? Czy jest zrozumiały? Czy jest jasny w lekturze, a język przystępny i naturalny? Czy dostrzegasz błędy językowe i/lub merytoryczne? Czy widzisz odpowiedzi na najważniejsze pytania i wątpliwości potencjalnego czytelnika?

Charakter wymogów zmienia się w zależności od przeznaczenia: inne będą słuszne oczekiwania dotyczące prostej i krótkiej publikacji na blogu, inne w przypadku tekstu na zaplecze, a jeszcze inne w przypadku opisu produktu lub tekstu wykorzystywanego do płatnej promocji. Podstawowe wymogi są zawsze te same: przystępny, zrozumiały język, czytelna struktura, poprawność językowa i merytoryczna.